להתקבל לתפקידים המבוקשים ביותר – קידום ומיתוג אישי (הרצאה)

השיטה שעזרה למאות מועמדים להתקבל כנגד הסיכויים

אם צריך לנצח עשרה, עשרים או מאה מועמדים איכותיים בדרך לתפקיד המבוקש – איך נגרום לזה לקרות? ומה אם רוצים להתחרות על תפקיד פנימי בארגון, ויש מועמדות/ים ‘פייבוריטים’ ביחס אלי?

בעזרת שיטה פשוטה, שתאפשר לנו לנסח את המסרים הטובים ביותר למעסיק/ה בכל נקודות המגע בתהליך השכנוע שאנחנו המועמדים המתאימים ביותר – החל ממיתוג אישי לאורך זמן, דרך נטוורקינג, קורות חיים ומכתב מלווה, ועד לראיונות עבודה וימי מיון.

השיטה רלוונטית לכל שלב בקריירה, ובמפגש שלנו נביא דוגמאות לתקשורת מדויקת עם המעסיק/ה בכל אחת מהנקודות הללו. יישום נכון של התהליך יאפשרו לכל אחד ואחת להגיע להישגים גבוהים הרבה יותר בנחיתה לתפקידים המבוקשים.

השיטה שמאפשרת להפוך למועמד/ת מנצח/ת

בעזרת השיטה הנלמדת בהרצאה הצליח יובל שפיר, מייסד iDecide, להתקבל לחברה המבוקשת בעולם – מקינזי, ולהיכנס היישר לדרג גבוה מהמקובל. השיטה זכתה אף להכרה בחו”ל כשהוצגה בכנס הארגון הבינ”ל להכוונה מקצועית וחינוכית (IAEVG).

כי בסופו של יום, לא משנה מה התפקיד, הדרג, המקצוע, התחום או התעשיה בה מועסקים/ות, הרעיון הוא פשוט:
‘זמן המסך’ של המעסיק/ה הוא המשאב היקר ביותר בהליך חיפוש העבודה, והוא מועט ביותר.

מכאן נובעות שלוש מסקנות:

  1. כדאי להגיע לתהליך מיון לתפקיד עם מיתוג אישי שנבנה לאורך זמן ומקנה יתרון
  2. בחיפוש עבודה ומיונים לעבודה צריך להיות מועמד/ת מצטיין/ת – ולא עובד/ת מצטיין/ת
  3. צריך ללמוד לעשות את זה מהר מאוד – הן בכתב והן בעל פה.

האינטראקציות של מעסיקים פוטנציאליים עם המותג האישי שלי, המכתב המלווה, קורות החיים, והיכולות שמפגינים בראיון – כל אלו רק תחנות, שבכל אחת מהן צריכים לשדר בצורה חדה ומיידית: ‘אני המועמד/ת שחיפשת’!

השיטה שלנו מלמדת להכין את המסרים החזקים ביותר לכל אחת מהתחנות הללו.

למי מיועדת ההרצאה?

לכל מי שרוצה לכוון גבוה ביחס למקום הנוכחי.

בונוסים נוספים לקריירה:

ההרצאה מפתחת יתרונות נוספים מעבר ליכולת קבלה לתפקיד:

  • תחושת שליטה בתהליך
  • הבנה כיצד אנו נראים/ות בעיני המעסיק/ה
  • שיפור התקשורת מול המעסיק/ה
  • מיתוג אישי משופר
  • בטחון מוגבר במה שיש לנו להציע
  • חידוד החשיבה על הכיוון המקצועי

ומעבר לכל אלו – נקבל גם שיפור ביכולת בעבודה עצמה, עקב חשיבה מדויקת יותר על הציפיות והדרישות בתפקיד, ויכולת להתכוונן מנטאלית לביצועים הנדרשים.

כלים להמשך

ההרצאה מסייעת בהסתכלות ובגישה נכונה.

כדי להגיע לתוצאות תקבלו במייל סיכומים וכלים לעבודה עצמית בהמשך.

הבטחה שלנו – זו אחת ההשקעות הטובות בעתיד שלכם/ן.

שאלות ותשובות
מה זה אומר 'תפקידים מבוקשים', ואיך אוכל לדעת אם ההרצאה רלוונטית עבורי?

השיטה מועילה במיוחד במצבים שבהם יש לכם מתחרים רבים על התפקיד, או שאינכם מועמדים ‘קלאסיים’ ואתם צריכים לפעול בצורה שונה כדי להפתיע ולהיחשב למועמדים מובילים. מעבר לזה, היא מתאימה לכל מקצוע, לכל תחום, ולכל שלב בקריירה – מזוטר ועד בכיר.

מה ההבדל בין ההרצאה לבין הסדנא עם אותו שם?

בשני המקרים מדובר באותה שיטה. ההבדל הוא שבהרצאה מקבלים ידע ובסדנא מתרגלים מיומנות. ההרצאה קצרה, ומועברת בפני קהל בגודל בלתי מוגבל. הסדנא ארוכה יותר מבחינת זמן, המשתתפים מקבלים תשומת לב מהמנחה, ומתרגלים בה את השיטה הלכה למעשה. בהרצאה לרוב מקשיבים, בסדנא משלבים הקשבה עם פעולה. ההרצאה דורשת יותר יוזמה כדי לעבוד עצמאית וליישם את השיטה, בעוד שהסדנא מספקת מסגרת לכך, לפחות בצורה ראשונית. לפרטים נוספים קיראו בעמוד הסדנא.

האם השיטה תלמד אותי להתקבל למשרות שאני לא מתאים להן?

לא. השיטה לא מיועדת לתחמן את דרככם להצלחה או ליצור יתרון לא הוגן על אחרים. להיפך, היא מיועדת למנוע מצב שבו לא הוערכתם כפי שהייתם ראויים באמת בתהליך המיון, כי האינפורמציה על הערך הפוטנציאלי שלכם כעובדים לא עברה בצורה מדויקת וחדה מספיק ב-‘זמן המסך’ המועט שהוענק לכם על ידי המעסיק. יחד עם זאת, נכון הדבר שיהיה לכם יתרון על אנשים מוכשרים שלא יודעים לתקשר את ערכם כמו שצריך. נקווה למענם, שגם הם ילמדו את השיטה, אך בינתיים זה לא עניינכם – המעסיק הוא זה שיעשה את כל השיקולים ויבחר בסופו של דבר. ככל שהמועמדים יציגו את ערכם בצורה מדויקת יותר, התוצאה עבור המעסיק תהיה איכותית יותר.

האם אפשר בעזרת השיטה להתקבל לכל תפקיד?

לא. קודם כל, השיטה מיועדת רק למצבים שבהם יש בסיס של התאמה בין מועמד תפקיד. שנית, לא ניתן לשלוט בתהליך המיון או בהחלטת המעסיק – אלו גורמים חיצוניים לך. את יכולה לכוון את המסרים ואת ההתנהגות שלך, ולהגדיל את סיכויי הקבלה. ההחלטה של המעסיק בסופו של דבר תושפע מגורמים רבים שאינם בשליטתך, ואפילו לא בהכרח מעידים על איכותך כמועמדת. במילים אחרות, העשייה נתונה בידיך, אך פירותיה – לא. אם תפעלי נכון בקריירה ותפעילי את השיטה בצורה עקבית, סביר מאוד שבסופו של דבר תגיעי לתוצאות.

אם כבר עשיתי ייעוצים ולמדתי את כל הטיפים, מה ההרצאה תוסיף לי?

השיטה המתוארת בהרצאה היא ייחודית ל-iDecide, וההצלחה שלה נבדקה והוכחה שוב ושוב. השיטה לא מסובכת במיוחד, לא מדובר בפיסיקה גרעינית, ויתכן שחלק מהרכיבים של השיטה את כבר מיישמת בהצלחה. יחד עם זאת, אנחנו לא מכירים עוד דרך להגיע לרמת דיוק ועומק כמו השיטה הזו, ולא מכירים דוגמא של אדם שיישם את השיטה ולא הצליח יותר ממה שהצליח קודם לכן. דווקא אנשים כמוך, שיודעים לחפש כלים טובים וליישם את העזרה, יכולים להרוויח אפילו יותר.

זה לא משתחצן 'למכור את עצמי'?

אם אתה ‘מוכר את עצמך’ בסיטואציה שאיננה משרתת את הצד השני, כדי להאדיר את עצמך – זו יכולה להיות שחצנות. בסיטואציה של חיפוש עבודה המצב הוא הפוך. למעסיק יש אינטרס לדעת בכמה שפחות זמן ומאמץ מהו הערך שתוכל לתת לו כעובד, כך שיוכל לקבל החלטה נכונה לגביך. המעסיק מצפה שתספר לו על עצמך בעל פה ובכתב בצורה תמציתית וקולעת. בעצם, השירות הטוב ביותר שתוכל לתת למעסיק זה לעשות עבורו את עבודת החשיבה והניסוח ולבוא עם מסרים מוכנים שהם גם אותנטיים ומשקפים אותך נאמנה, וגם ממוקדים בצרכים של המעסיק ולא גורמים לו לתסכול ומאמץ יתר להבין את ערכך כמועמד. ספר על עצמך בצורה עניינית, ותן למעסיק לקבל את ההחלטה בהתאם.

זה לא שטחי קצת להתמקד באיך אני נראה במקום באיך להיות עובד טוב יותר?

היכולת המקצועית והיכולת התקשורתית משלימות זו את זו. למרות שהמעסיקים מתאמצים מאוד לשפר את כלי המיון שלהם, אנחנו רחוקים מאוד ממצב שבו הם יכולים לזהות את הפונציאל שלך בצורה אמינה ומדויקת. אנשים רבים שיש להם יכולת מקצועית גבוהה מתפספסים, וחבל. אגב, יכולת תקשורתית חשובה גם בעבודה עצמה – למשל, לקדם רעיון שיש לך מול ההנהלה. הרעיון הוא לא לוותר על התוכן לטובת האריזה, אלא לארוז בצורה שעושה צדק עם התוכן.

אני מרגישה שאני טובה בלמכור את עצמי. מה ההרצאה הזו יכולה לחדש לי?

מצוין, תוכלי למנף את היכולת הזו בצורה עוד יותר טובה. מניסיוננו, אין אדם שהשיטה לא הצליחה לחדד ולדייק את הצורה בה הוא מציג את עצמו למעסיק. אנשים רבים מתחילים מנקודה טובה, אבל לתפקידים מבוקשים במיוחד את כנראה לא תהיי היחידה שיודעת למכור את עצמה, ולכן אם תשיגי רמה נוספת של חדות ודיוק, יש סיכוי שזה יעשה את ההבדל מבחינת המעסיק.

לקוחות בתחום
טכנולוגי חולון
אפקה - המכללה האקדמית להנדסה בתל-אביב
SCE - המכללה האקדמית להנדסה ע
המלצות
שרי לשם
רכזת קשרי חוץ והכוון תעסוקתי, המכללה האקדמית כנרת

לאחר ששמענו על iDecide החלטנו לנסות בעצמנו, והזמנו את הסטודנטים להרצאה 'איך מתקבלים למשרות המבוקשות ביותר'. מה שקסם לנו הוא הדגשת הנקודה "איך להצטיין בתור מועמד" כי לעיתים הקושי בחיפוש העבודה נמצא בדיוק שם.

המצגת נראתה מצוין והיתה קצבית וקלה להבנה. הוצג בה מודל מקורי שפותח ע"י החברה, ומביא תובנות מעולם הפרסום לעולם חיפוש העבודה בצורה שכל סטודנט יכול להבין. ארז, המרצה, שילב בהרצאה סיפורים ודוגמאות מהניסיון שלו. המודל שהוצג חיוני ובר יישום, ורצוי שכל אדם בשוק העבודה יכיר אותו.

התגובות של הסטודנטים היו מצוינות ואני חושבת שהרצאות מסוג זה הן בדיוק ההרצאות שהסטודנטים צריכים לקבל כדי להתחיל בבניית הקריירה שלהם.

אורי נחמני
מנהלת קהילת הבוגרים והבוגרות של מגמה ירוקה

תודה רבה על סדנת קריירה מדהימה!

הסדנא הייתה מופלאה, פרקטית, דינמית.

100% מהמשתתפים שהשיבו על השאלון מאוד מרוצים מהסדנא, למדו דברים חדשים ויצאו עם כלים כשהם מוכנים להתחיל לחפש עבודה.

באופן אישי, מאז הסדנא אני כל הזמן חושבת על הסיפור שלי ומנסחת אותו בראש שלי מחדש בכל רגע.

תודה ענקית לכם ומקווה שהסדנא תהפוך למסורת.

עדי אלעזר
מתמחה בתחום התעסוקה, מרכז צעירים סטארט-אפ באר שבע
קבענו עם חברת iDecide הרצאה בנושא "כיצד להתקבל למשרות המבוקשות ביותר" שהעבירה אצלנו אן וינמן. אן היתה מקסימה, הן במהלך התקשורת בינינו וההכנות להרצאה והן בהרצאה עצמה. הקהל שהגיע התעניין מאד והתרשם מהמקצועיות של אן וחלק אף כתבו לנו במיוחד מיוזמתם שנהנו מאד מההרצאה. בנוסף לכך, חלק מהצופים ביקשו מאן את המצגת שהיא השתמשה בה והיא נענתה בשמחה והעבירה אותה לכולם. לסיכום, העבודה עם אן הייתה מאד נעימה וההרצאה הייתה מצוינת. תודה רבה!
שירותים קשורים
סדנא קצרה

מי ששואף להתקבל למשרות מבוקשות ולהצליח בתחרות מול מועמדים מרובים, שיעשה זאת בצורה המקצועית ביותר…

סדנא קצרה

מטוב למצויין - הסדנא לעיצוב קורות חיים שצועקים תוך שש שניות: 'אני האדם שחיפשתם'. השילוב…

סדנא קצרה

לבנות מאגר מסרים שמדגימים התאמה למשרה, לתקשר נכון בתכנים ובשפת הגוף עם המראיינים, ולתרגל את…

סדנא קצרה

הסדנא שמפצחת את הקוד של מרכזי ההערכה רוב האנשים לא אוהבים מרכזי הערכה. הם חושבים…