להטמיע תרבות שמכינה לעולם המחר
גלו את תהליכי הפיתוח המקצועי למורים ולמנהלים, את הכלים והתכניות
מורים יכולים להנחיל לתלמידים רק ערכים וגישות שהם עצמם מחזיקים בהם, ולכן iDecide פיתחה תהליכים שתכליתם לסייע למערכת החינוך להכין את התלמידים לעולם המחר דרך שינוי בכמה ערוצים במקביל.
הלקוחות שלנו כוללים בתי ספר, מרכזי פסג”ה ורשויות מקומיות, והשירותים כוללים:
- פיתוח מקצועי למנהלים
- השתלמויות במרכזי פסג”ה ובמוסדות הלימוד
- ייעוץ אישי למנהלים ולמורים
- כלים דיגיטליים
- הבניית תהליכים למשיכה, פיתוח ושימור של כשרונות בתחום ההוראה.
- הנחיית קבוצות עבודה וליווי תהליכים ותכניות נוספים
- ליווי בהפקת ימי שיא ואירועים עירוניים
- הרצאות לצוותים, לתלמידים ולהורים
פעלו למען מערכת חינוך עדכנית, רלוונטית ומצוינת
העקרונות המנחים שפיתחנו מאפשרים למערכת החינוך להפוך לכזו שמקדמת קריירה – קריירה עתידית שיש בה הנאה, פרנסה וסיפוק לתלמידים, ושהמנהלים והמורים בה מרגישים הנאה, פרנסה וסיפוק בקריירה שלהם עצמם:
- המושגים שליחות וקריירה שלובים זה בזה – שליחות מתממשת רק כשהיא מתבטאת בעשייה. הכלים מעולם פיתוח הקריירה מאפשרים לאדם המונע בין השאר מתחושת שליחות להיות אפקטיבי ומשפיע יותר, משום שהוא מרגיש מכוון יותר, מסוגל להשפיע, צומח ברמה האישית ושלם עם דרכו. יותר מכך, רק מורה שמרגיש שבע רצון מהקריירה שלו יכול לשמש מודל לקריירה לתלמידים.
- מורה המתמצא בפיתוח קריירה מכין טוב יותר לעולם המחר – מורה המבין את עולם הקריירה, הן החיצוני (ארגונים, מקצועות, מסלולים) והן הפנימי (מוטיבציות, נטיות אישיות תעסוקתיות, יכולות תעסוקתיות), מבצע רפלקציה ומתחבר יותר לתפקיד שלו, מסגל חשיבה מוטת עתיד, מנחיל מיומנויות בצורה מדויקת וטובה יותר, ומשתמש בקלות רבה יותר בכלים טכנולוגיים מעולם העבודה.
- מנהל המתמצא בפיתוח קריירה ימשוך וישמר מורים טובים יותר – מנהל שמתמצא במערכות השיקולים המאפיינות החלטות קריירה, דובר את שפת הנטיות התעסוקתיות ומבין לעומק את מקורות המוטיבציה של המורים, יהפוך את בית הספר לפלטפורמה לפיתוח קריירה למורה, עם מסלולי קידום מקצועי וכלים ניהוליים שימשכו, ישאירו, ויאפשרו ביטוי למורים הטובים ביותר. וכפי שעולה מדו”ח מקינזי, איכות המורים והניהול היא גורם המפתח בצמיחה של מערכות חינוך מרמה של טוב למעולה.
עקרונות אלו עד כה טרם זכו לאימוץ הראוי להם, ו-iDecide חרטה על דגלה להשתמש בידע ובניסיון מעולם פיתוח הקריירה יחד עם הניסיון בעבודה עם מערכת החינוך על מנת להוביל שינוי בעזרת שותפים במערכת עצמה. יישומים ראשונים של התכנים זכו לתגובות נלהבות באופן יוצא דופן (דוגמאות לתגובות בוגרי אחת ההשתלמויות שלנו בעמוד זה).
לאורך זמן, התוצאות יהיו ממשיות, מוחשיות ובנות קיימא
- חיבור מחודש למקצוע, מוטיבציה ותחושת מסוגלות להשפיע לטובה על האחר, יתפסו את מקומם של רגשות מרמור, חוסר אונים וגישה צינית, שמתעוררים לעיתים בקרב סגלי הוראה.
- ‘המורה הנכון במקום הנכון’ – התאמה מערכתית טובה יותר בין המורים לבין תחומי הלימוד, התפקידים, שכבות הגיל ובתי הספר בהם הם עובדים.
- משיכה של המורים האיכותיים ביותר, יצירת תחרות על משרות הוראה, נאמנות לאורך זמן ורצון להתפתח מקצועית.
- ריבוי יוזמות, נטילת אחריות ושיתופי פעולה בקרב מורים וגורמים נוספים במערכת החינוך ומחוץ לזה.
- שיפור במדדים בבית הספר, ברמת האגף או הרשות.
מערכת החינוך הציבורית משוועת להפוך ליותר רלוונטית, עדכנית, אפקטיבית ומצוינת כפי שאנשיה היו רוצים בעומק ליבם, וכפי שהתלמידים ראויים לה. הגישות הנכונות, היוזמות והמאמצים זקוקות לכלים תמציתיים וישימים ולרוח גבית קבועה בכיוון הנכון.
בחזון שלנו, המערכת הציבורית מהווה בית לאנשי צוות חינוכי מסופקים ומאושרים בעבודתם וחממה לתלמידים מרוצים ומוכנים לעולם המחר.
צרו עמנו קשר לשמוע איך מתקדמים לעבר החזון גם אצלכם!